Sunday 15 May 2011

Akid Recovery from demam

Hari Khamis 12 May, saya dapat call di pejabat dari suami mengatakan Akid demam, malangnya hari itu kerja di office sangat banyak. Saya tiba di rumah lebih kurang pukul 8 dan saya rasa badan akid sangat panas. Terus saya bancuh Nutriferon di dalam air 100 plus dan bagi kepada Akid. lepas tuh saya suruh dia kunya 2 biji vitamin C. Badannya terus panas sepanjang malam. Pagi Jumaat saya rasa badan agak kurang panas. Sebelum pergi ke pejabat saya bancuhkan lagi Nutriferon dan suruh pembantu bagi Vitamin C lagi dua biji setelah dia bangun. Tengahari saya telefon rumah dan tanya pembantu sama ada Akid masih demam. Terkejut saya bila pembantu kata tak demam dah. Tapi saya kurang nak percaya so saya suruh bagi lagi vitamin C.
Petang tu tiba rumah saya memang sangat bersyukur..Akid memang tak demam lagi and dia dah mula main basikal. Dgn izin Allah nutriferon dan vitamin C tu help Akid untuk recovery tanpa ambil antibiotik.


Apa itu nutriferon ya? Ok Nutriferon nie adalah serbuk campuran biji labu, plantago seed, bunga jepun honeysuckle dgn bunga saffflower. Dia menreplikasikan tugasan interferon-cell protein dlm tubuh kita yang mengaktifkan sel-sel untuk melawan penyakit.Walaupun interferon sel nie dihasilkan oleh badan kita namun disebabkan gaya hidup dan pemakanan kita selalunya tidak menggalakan penghasilan interferon ini secara cukup untuk melawan penyakit. Oleh itu nutriferon dari shaklee ini boleh membantu meningkatkan imun badan terutamanya kanak-kanak.
Kenapa saya yakin utuntuk memberi anak-anak saya nutriferon? Kerana semua bahannya adalah dari tumbuhan jadi sudah pasti tidak ada kesan sampingan. Tidak ada bahan pengawet dan tidak ada bahan kimia yg merbahya.

Untuk anak-anak saya, saya beri 1/2 sachet seorang kerana mereka dibawah umur 12 tahun tapi bila ada sakit seperti demam atau selsema saya akan beri 1 sachet penuh dan jika demam/selsema terlampau teruk saya akan beri 2 kali sehari dan 1 sachet setiap kali. Saya bancuh dgn air 1/4 gelas dengan ribena, orange sunquick atau 100 plus.

Hari ini dalam pukul 2.30pm Hafiy pula demam jadi saya telah campurkan 1 sachet nutriferon dgn sebotol penuh botol sus air ribena. Dia belum kurang lagi tapi badannya tidak terlalu panas. Merengek lebih. Saya juga letak vitamin C di dalam air ribenanya. Vitamin C nie mudah larut jadi mmg tak ada traces dlm airnya. Saya akan update bila dia recover. harapnya esok demam dia dah berkurang.
Hafiy pukul 8pm minum air ribena dicampur dgn nutriferon 1 scahet dgn 1 vitamin c

 Saya memang sangat nak menggalakan agar pembaca semua consider mula member anak2 sekurang2nya vitamin C supaya mereka kurang kerap diserang demam/selsema. Jadi saya akan menawarkan trial pack untuk vitamin c dengan nutriferon untuk percubaan.

Trial pack : 30 biji Vitamin C = RM15, 10 sachet nutriferon = RM60
Nutriferon harga untuk satu kotak 30 sachet : Member RM145 Non Member RM180

SMS 019357 1733 atau email shakleekids@gamil.com utk sebarang pertanyaan

Today update 16 May Monday - Pagi tadi dlm pukul 11 saya telefon rumah dan pembantu mengata Hafiy dah tak demam.Sudah bermain dgn car hotwheel dia. Bila saya balik ptg ni di ammg dah tak terbaring lagi seperti semalam. Berdiri tengok spongebob..

No comments:

Post a Comment