Saturday 16 April 2011

Pencarian Vitamins Untuk Anak

Terus terang saya katakan perjalanan membesarkan anak-anak bukanlah jalan yang tanpa dugaan. Anak pertama dan kedua saya sewaktu kecilnya sentiasa demam, selsema dan batuk. Hampir setiap bulan diserang jangkitan demam, selsema dan batuk. Ditambah pula ketika itu mereka tinggal bersama kanak2 lain di rumah baby sitter. Ubat memang tak terkata banyaknya di dalam badan mereka. bayangkan setiap bulan antibiotik masuk ke dalam badan. Perlu saya jelaskan bahawa bila ubat ini bermaksud ada kandungan drugs-dadah ye. Tambahan pula anak kedua saya ada menghidap asthma, dari usianye hanya 9 bulan dia kena ambil gas di klinik setiap bulan dan inhaler di rumah. Kandungan utama inhaler itu adalah steroid - untuk mengembangkan paru-parunya. Walaupun ketika itu saya berusaha bersungguh2 mencarikan vitamins yg kandungannya semua natural untuk membantu menguRangkan kekerapan demam,selsema dan asthma anak, saya tidak dapat lari dari adanya bahan pengawet dan perisa tiruan. Kesan pemulihannya kepada anak saya tidak dpt dilihat langsung.
Alhamdulillah syukur pada tahun 2010 saya diperkenalkan kepada Shaklee. Pada mula hati agak tertutup untuk mempercayai keberkesananya maklum la dah banyak duti dihabiskan untuk vitamin Champs,Scott emulsion,Amway dan pelbagai lagi tanpa melihat 100% keberkesananya..
Saya kuatkan hati dan membaca setiap keterangan product dan testimonial product Shaklee dan kemudian saya mulakan anak saya dgn Shaklee Vitamin C-Chewable. Mereka mengambil 2 biji pagi dan petang untuk bulan pertama dan kemudian 2 biji sehari sekali selpas bulan pertama. Nampak kurang serangan demam untuk kedua-dua mereka. Bila ada tanda2 nak mula demam saya tingkatkan kekerapan mengambil vitamin C ke 3 kali sehari dan 2 biji setiap kali. Mesti ramai berkata banyaknye saya bagi tak ada kesan sampingan ke? Anda semua mesti ingatkan diri kita bahwa vitamin Shaklee bukannya ubat kerana dia tidak mengandungi sebarang dadah,pengawet, pewarna atau perisa tiruan jadi memang tidak ada kesan sampingan.Cuma mungkin bagi setengah kanak2 ada healing crisis terutama dua tiga hari permulaan pengambilan vitamin c seperti demam, selsema, keletihan kerana badan terpaksa melawan bahan yg cuba memnyahkan toksin yg sedia ada di dalam badan.

Untuk pengetahuan ibu dan bapa semua, badan kita tidak boleh menghasilkan atau menyimpan vitamin C dgn sendiri oleh itu pengambilan vitamin C oleh anak-anak kita ataupun kita sebagai orang dewasa perlu dilakukan setiap hari. Apa fungsi vitamin c ini.
1. Untuk membina imun untuk mencegah jangkitan selsema dan demam
2. Untuk kesihatan kulit. Bekas parut dapat hilang dekat cepat dan tidak meninggalkan kesan hitam trutama bekas jerawat untuk org dewasa.
3. Untuk mencegah gusi berdarah
4. Antioksida yg dapat membantu mencegah agen-agen radical yg menyerang sel.


Vitamin C Shaklee ini boleh dikunyah jadi sangat sesuai untuk kanak dan rasa citrus aslinya digemari olah kanak-kanak. Sekiranya anak2 anda masih kecil, Shaklee Vitamin C ini masih boleh diberikan kerana ianya larut air jad boleh dibahkankan kedalam air minuman anak anda. Saya sendiri memberi anak kecil saya Vitamin c shaklee ni semenjak dia berusia setahun dengan melarutkan di dalam air minumannya- 1 biji sekali sehari. Memang jika dibandingkan anak saya itu dgn abang dan kakak sewaktu seusianya, dia sangat jarang terkena demam dan selsema. Juga sekiranya dia terkena demam sangat cepat baik dalam dua hari dia sudah pulih dari demam/selsema.

Tapi seperti yang telah saya katakan Anak kedua saya menpunyai asthma yang teruk jadi saya tambahkan pula baginya Shaklee Nutriferon untuk meningkatkan imunnya. Memang saya sangat berpuas hati dan terkejut dgn perubahan pada anak kedua saya itu. Dia tidak lagi perlu mengambil inhaler dan nasal spray kerana hidungnya tidak tersumabat lagi dan batuk yg menyebabakan dia asthma akhirnya tidak lagi datang terlalu kerap. Apa itu Nutriferon. saya akan terangkan dengan panjang lebar di dalam posting Nutriferon.

Kandungan: Setiap sebiji mengamdungi 100mg Vitamin atau bersamaan 1.5 biji oren. Bukannya senang untuk kita memberi anak kita makan 1.5 biji oren dan harganya juga lebih dari RM1.harga 2 biji vitamin C baru RM0.80 dan itu menyamai 3 biji oren untuk badan anak anda.

Cara pengambilan yang disarankan
1.Untuk anak 4 tahun keatas : Bulan pertama 2 biji pagi dan 2 biji mlm.Selepas sebulan 2 baji sehari sama ada pagi atau petang. Sekiranya demam atau selsema tingkatkan ke 2biji 3 kali sehari.
2.Untuk anak bawah 4 tahun : 1 biji satu hari dilarutkan di dalam air atau dihancurkan. Sekiranya demam atau selsema ambil 2 biji sehari.

Harga
Untuk ahli Shaklee : RM30 /botol - ada 90 tablet. Nak menjadi ahli bayaran adalah RM60
Untuk bukan ahli : Retail price adalah RM37.50 tetapi untuk anda RM36 sahaja
Bayaran pos hanya RM3 tapi percuma sekiranya anda pick up di KLCC(Weekday), Seri Kembangan,Cyberjaya atau Putrajaya.

Cara pembelian
1.SMS 0193571733 atau email shakleekids@gmail.com untuk pesanan. 
2.Bank in duit ke Maybank 514494070092 Norain Md Salleh dan maklumkan tarikh bank in,amount dan alamat untuk dihantar.
3.COD untuk area KLCC(Weekday),Seri Kembangan,Cyberjaya,Putrajaya.

Untuk sebarang pertanya sila sms atau hubungi 0193571733-Ain

Klik sini untuk ke website Shaklee Malaysia yang menerangkan tentang product Shaklee ini.

Experience kawan saya...

2 orang toddler seorang 6 thn dan adiknya 2 thn. Memang selalu demam dan selsema yg teruk ditambah pula duduk di nursery. Selepas sebulan mengambil Vit C dan Nutriferon, ibunya berjumpa saya kembali dan kata anaknye if demam pun dua hari dah baik nd tak perlu ambil antibiotik. Alhamdulillah sekarang ibunya continue let anak dia ambil vitamin C dan nutirferon

No comments:

Post a Comment